dilluns, 11 de novembre del 2013

Sobre l'esperit

Estar sola en una ciutat fa que tinguis més temps per meditar. Qui sóc? D'on vinc? Què hi ha més enllà de la mort? De tota manera, com que no tinc gaire paciència i m'he llevat amb urgència de respostes, he  buscat al meu voltant. Aquesta ciutat, realment, t'ho posa fàcil. Si bé quan parlem de consumisme normalment ens referim a l'adquisició de béns materials, aquí l'oferta de "productes per a l'esperit" és quasi superior.  Amb certa pressa he sortit de casa, doncs, però al final se m'ha fet complicat triar



perquè he ensopegat totes aquestes institucions sense sortir del meu carrer! No m'he atrevit a caminar més, per por de perdre'm -espiritualment parlant-. I aleshores, al costat de casa, he vist una altra solució, més woody-alleniana -i cara, també-
Sí, sí, podia haver agafat un bus i anat una mica més amunt, a una de les famoses misses de negres a Harlem, o -encara més a prop- a alguna esglésies llatines com "La Hermosa".  O podia haver optat pel metro, baixat al Rockefeller Centre i anat a buscar el monjo budista que està tothora venent estampetes (o seran molts monjos i els he confós?).

Us pensàveu que em deixava religions, oi? Doncs pels que ja estàveu inquiets, us diré que a Manhattan hi ha 27 mesquites -inclosa una a la Columbia University-. A més hem d'afegir-ne 63 més a Brooklyn, 58 a Queens, 25 al Bronx i 8 a Staten Island. Al barri tinc ni més ni menys que l'Islamic Cultural Center, la més gran de Nova York. De tota manera, el que m'ha cridat molt l'atenció, en una ciutat tan multilingüe, és que els serveis s'ofereixen en anglès.


Apa, doncs, adéu siau i que la pau sigui amb vosaltres.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada